söndag 6 oktober 2013

- Don't wait for luck

Fredag: Gick upp vid 7 typ och åkte iväg till Västerås för att skriva tenta. Det kändes bra när jag skrev så nu är det som vanligt bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa!

När jag hade skrivit klart tentan så ringde jag till Sofie och vi bestämde att vi skulle mötas vid halv 12 utanför hennes jobb för att gå och käka lunch. Hade väl ungefär en timme att fördriva innan klockan blev halv 12 så jag åkte och parkerade vid skolan och sen så gick jag ner på stan och kikade runt litegrann under tiden, sen när klockan närmade sig halv 12 så gick jag för att möta upp Sofie. Vi bestämde att för gamla tiders skull käka på Jensens, där har vi varit med om både bra och dålig service och bra och dålig mat flera gånger, men jag kan nog tycka att det den här gången funkade bra både och faktiskt :)

När vi lunchat klart så skulle Sofie tillbaka till jobbet och jag åkte ut till Erikslund och Ikea för att åter fördriva tiden tills Sofie slutade för dagen ^^. Började med Ikea och har kommit fram till att det är farligt att släppa lös mig där helt själv xD Haha, vill så gärna köpa det mesta som ser roligt ut, tänker "jo, men det här skulle jag kunna använda till det här" osv. Men jag lyckades hålla mig i skinnet väldigt bra faktiskt om jag får säga det själv och köpte bara nyttiga saker, bland annat nya ugnsformar och kastruller som Niklas bett mig att köpa. Efter Ikea så tog jag även en vända in på hööks och kikade runt litegrann, köpte ett bett jag ska testa på Charlie också ^^.

När Sofie slutade så möttes vi upp igen och så åkte vi en snabb vända förbi hennes lägenhet så hon bara kunde slänga ihop lite saker som hon behövde ha med sig innan vi åkte vidare mot Avesta. Var väl hemma här i Fors runt 5 snåret ungefär tror jag och då gjorde vi inte så himla mycket innan vi åkte vidare till Hedemora där vi mötte Amanda på Ica för att handla mat och snacks till filmen som vi skulle kika på (The Hobbit!). Så resten av kvällen blev det mat, massa snacks och så film! :D

Lördag: Från början hade vi tänkt rida men vädret var inte alls särskilt ridvänligt tyckte vi så vi bestämde för att ta det på söndagen istället, så vi åkte ut till Mamma och Mats istället och träffade dom, fikade litegrann och satt och pratade, Lisa och Minnah och Amanda var också där :) Var väl där ett par timmar innan vi åkte tillbaka hem (fick skjuts av Lisa både dit och hem eftersom Niklas hade bilen), och när vi kom tillbaka hem så tog det inte så himla lång stund innan vi åkte in till stan en vända också. Där käkade vi lite thai, mycket gott var det, innan vi återigen åkte tillbaka till Fors. Sen resten av kvällen spenderades framför tv:n, vi kollade på två filmer, nu kommer jag inte ihåg vad den första heter bara för det men den andra vi kollade på var "How to train your dragon", jag älskar den filmen! :D Den är så bra! Så kikade vi även lite Modern family avsnitt, verkar ju superroligt, ska nog börja kika på det lite mer sen tror jag, när jag kollat klart på Grey's dock, är så jobbigt att ha fler samtidigt :P Haha.

Söndag (Idag): Blev ridturen idag istället. Kom väl ut till Mamma och Mats runt 12 snåret eller något sånt, så gick vi ut och gjorde iordning hästarna, Sofie red Demon och jag red Charlie, vi började att rida en liten vända i skogen och sen vidare upp mot vändplan och längs den vägen, men när vi nästan hade kommit upp till kraftledningen så mötte vi en man med hund och gevär över axeln och då kom jag ihåg att just ja, det är ju oktober, undrar om älgjakten har startat nu, så jag ringde Mats för att kolla, men älgjakten hade inte startat riktigt än, den startar den 14:e, däremot så jagar dom rådjur nu, så därför bestämde vi att för säkerhetsskull så rider vi inte längre upp i skogen utan vänder och rider hemåt igen. Så blev det, travade litegrann påvägen hemåt och för att Sofie skulle få testa lite mera så red vi även in på banan en liten vända när vi kom tillbaka.

Sen när vi var färdiga så släppte vi ut hästarna igen,  så blev det lite mat hos Mamma och Mats också. Även Samuel, Lisa och Minnah och Mormor och Morfar dök upp och så käkade vi lasagne och chili con carne. God mat och trevligt sällskap. Så småningom så blev klocka så pass mycket att jag skulle skjutsa Sofie till tåget. När jag hade släppt av henne så åkte jag hem igen och har inte gjort så himla mycket sen dess, och ska sitta lite vid datorn innan jag sätter mig vid tv:n istället och kikar lite Grey's innan det är läggdags. Upp tidigt för praktik imorgon igen.

Har i alla fall haft en grymt bra helg! Och det kändes verkligen inte som att det var typ 2 år sedan Sofie och jag träffades och pratade sist, det kändes som det var igår, och det var superkul att ta upp kontakten igen eftersom vi tappade den på grund av missförstånd från båda sidor. Vilket inte ska få hända igen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar